In ce conditii asiguratorul raspunde pentru repararea prejudiciului cauzat prin accident auto

In ce  conditii asiguratorul raspunde  pentru repararea prejudiciului cauzat prin accident auto

In ce  conditii asiguratorul raspunde  pentru repararea prejudiciului cauzat prin accident auto

1.Ce este asigurarea de raspundere civila pentru autovehicule

Asigurarea de raspundere civila pentru autovehicule este forma de asigurare in care asiguratorul repara prejudiciul adus bunurilor si persoanelor in situatiile in care au suferit vatamari ca urmare a unui accident in care autovehiculul asigurat a fost implicat.

2.Asiguratorul nu raspunde daca prejudiciul a fost produs cu intentie.

Asiguratorul urmeaza sa raspunda pentru acele fapte care au prejudiciat si au fost savarsite de catre asigurat din culpa.

Prin urmare, in situatia cand prejudiciul a fost produs in mod intentionat nu va mai fi angajata raspunderea asiguratorului.

3.Chiar daca autorul accidentului este o persona necunoscuita sau neasigurat asiguratorul este obligat sa repare prejudiciul.

Prezinta importanta faptul ca pentru autovehiculul care a cauzat accidentul proprietarul sau detinatorul sau sa se fi asigurat.

Cu alte cuvinte, asiguratorul va fi obligat sa repare prejudiciul daca noul proprietar sau cel care-l detine este beneficiarul unui contract de raspundere civila auto.

4.Ce prevede legea asigurarilor

Aceste imprejurari rezulta din examinarea dispozitiilor art. 51 din Legea nr. 136/1995, care prevede urmatoarele:

-despăgubirile se acordă şi în cazul în care cel care conducea autovehiculul, răspunzător de producerea accidentului, este o altă persoană decât asiguratul;

-despăgubirile se plătesc şi atunci când persoanele păgubite nu au domiciliul, reşedinţa sau sediul în România.

-in caz de vătămare corporală sau deces al unei persoane ori de avariere sau distrugere de bunuri, se acordă despăgubiri dacă autovehiculul care a produs accidentul este identificat şi asigurat, chiar dacă autorul accidentului a rămas neidentificat.
4.Ce se intampla cand exista mai multe asigurari

Art. 52 din Legea nr.136/1995  prevede ca in cazul în care, pentru acelaşi proprietar de autovehicul, la data producerii accidentului, existau mai multe asigurări valabile, despăgubirea se suportă în părţi egale de către toţi asigurătorii. Despăgubirea se va plăti integral de către asigurătorul la care s-a adresat persoana păgubită, urmând ca ulterior asigurătorul în cauză să se îndrepte împotriva celorlalţi asigurători pentru recuperarea părţii de despăgubire, plătită în numele acestora.

Asiguratul are obligaţia de a informa asigurătorul despre încheierea unor astfel de asigurări cu alţi asigurători.

4.Ce reglementeaza  Comisia de Supraveghere a Asigurarilor

Normele adoptate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor stabilesc: -aplicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă auto;

-limitele teritoriale de acoperire;

-nivelul despăgubirilor, condiţiile de plată, durata asigurării, facilităţile şi penalizările aplicabile asiguraţilor, criteriile şi condiţiile pentru acordarea sau retragerea autorizaţiei, persoanele care au obligaţia să încheie contracte de asigurare, modalitatea de gestionare a cazurilor de refuz al asigurătorului de a încheia asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, dacă este cazul, precum şi alte informaţii referitoare la acest tip de asigurare.

Distribuie pe:

Avocat Drept Penal | Avocat Divort, Dreptul Familiei | Avocat ANRP | Avocat Societati Comerciale | Avocat Legislatie Rutiera | Avocat Dreptul Transporturilor | Avocat Fiscal | Avocat Achizitii Publice | Avocat CEDO | Avocat Malpraxis | Avocat infractiuni contra sigurantei statului | Avocat infractiuni contra persoanei | Avocat adoptii | Avocat infractiuni contra vietii, integritatii corporale si sanantatii Avocat infractiuni contra patrimoniului | Avocat infractiuni contra familiei | Avocat infractiuni legi speciale | Avocat civil Bucuresti | Avocat penal Bucuresti | Avocat penalist Bucuresti | Avocat drept contencios si administrative | Cabinet avocatura Bucuresti | Avocat Bucuresti | Baroul de avocati Bucuresti | Lawyer Romania | Avocat legislatia muncii | Avocat cetatenie | Avocat drept imobiliar | Avocat codul muncii | Avocat Uniunea Europeana